- HANGİ SAĞLIK HARCAMALARIM POLİÇE KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLİR?
-
Sağlık Sigortası poliçeniz, poliçe başlangıç tarihinden sonra oluşan hastalık ve
kaza sonucu olan tedavi giderlerinizi poliçe özel ve genel şartları ve satın aldığınız
poliçe teminatları dahilinde karşılar.
- SAĞLIK SİGORTALARINDA HANGİ TEMİNATLAR BULUNMAKTADIR?
-
Sağlık sigortalarında başlıca yatarak tedavi ve ayakta tedavi teminatları olarak
ayırabileceğimiz 2 temel teminat bulunmaktadır. Ayakta tedavi teminatı yatarak tedavi
teminatlarıyla birlikte alınabiliyorken, Yatarak tedavi teminatı tek başına da alınabilir.
Teminatların ayrıntıları için lütfen ürünlerimize bakınız.
- YATARAK TEDAVİ TEMİNATI HANGİ SAĞLIK HARCAMALARINI İÇERİR?
-
Sigortalının bir ameliyat veya bir hastalığın tedavisi nedeniyle hastanede yatmasını
gerektiren durumlarda ortaya çıkan ameliyat giderleri (ameliyathane içinde gerçekleşen
giderleri; ameliyathane kirası, operatör doktor, asistan, ameliyat hemşiresi, anestezi
teknisyeni, anestezist doktor ücretleri ile ameliyat esnasında kullanılan sarf malzemesi,
ilaç, kan, serum vb. ameliyat ile ilgili her türlü tıbbi malzeme giderleri ile )
ile ameliyat dışındaki ilaç, pansuman, bandaj, alçı, plaster gibi malzemeler ve
her türlü iğne ve serumları, kan ve kan ürünleri takılması gibi masraflar; doktor
takip ve konsültasyon masrafları; hastanede yatan sigortalının hastalığının takibi
ve doktorun öngördüğü tedaviyi yönlendirici tetkikleri, tahlil, röntgen masrafları;
standart tek kişilik özel oda, yemek ve refakatçi giderleri bu teminattan karşılanır.
Sigortalının kanser hastalığı nedeniyle gereken kemoterapi, radyoterapi ve bu tedavi
yöntemlerinin gerektirdiği ilaç giderleri ile böbrek yetmezliği nedeniyle yapılan
her tür diyaliz tedavileri bu teminat kapsamındadır.
Yatarak tedavi teminatı tanımına giren bir ameliyatı veya yatışı takiben 2 ay içinde
yapılan fizik tedavi giderleri bu teminat kapsamındadır
Erkek sigortalılar için prostat kanseri taraması amaçlı yapılan PSA tetkiki ve bayan
sigortalılar için meme kanseri taraması amaçlı yapılan mamografi tetkiki bu teminat
kapsamında değerlendirilir.
- AYAKTA TEDAVİ TEMİNATI HANGİ SAĞLIK HARCAMALARINI İÇERİR?
-
Ayakta tedavi teminatı doktor muayene, ilaç, görüntüleme ve tanı yöntemleri, ileri
tanı yöntemleri, fizik tedavi, 0-6 yaş çocukluk aşıları, gebelik ve doğum giderlerinin
ayakta tedavi giderleri teminatlarını içerir.
- BEKLEME SÜRESİ NEDİR?
-
Sağlık Sigortası poliçelerinde sektör genelinde kimi hastalıklara ait yatışlara
bekleme süresi uygulanmaktadır. 12 aylık bekleme süresinin sonunda poliçenizi yenilemeniz
halinde ilgili hastalıklarını poliçe şartları ve teminat limitleriniz dahilinde
karşılanmaktadır.
- FATURALARIMI NASIL TAHSİL EDEBİLİRİM?
-
Anlaşmalı Sağlık Kurumlarımız dışındaki kurumlarda yaptırdığınız tedavi giderlerine
ait faturalarınızı Sağlık Tazminat Departmanına ya da acentenize iletmeniz halinde
fatura bedelinizin poliçe özel ve genel şartları ve teminat limitlerinizi dahilinde
size geri ödenecek tutarı en geç yirmi gün içinde hesabınıza yatırılacaktır. Fatura
bedellerinizin hesabınıza yatılırken sorun çıkmaması için poliçe başvurunuz sırasında
banka hesap numaranızı bildirmeyi unutmamalısınız.
- FATURALARIM HESABIMA ZAMANINDA YATMADI. NEDENİ NE OLABİLİR?
-
Aşağıda belirtilen nedenlerden ötürü sağlık gideri ödemeleriniz gecikebilir veya
yapılamayabilir. Konu ile ilgili Sağlık Danışma Hattından bilgi alabilirsiniz.
(444 1 999)
- Banka hesap numaranızın bildirilmemiş veya değişmiş olması
- Sağlık gideri evraklarınızın eksik olması (tetkik sonuçları, fatura aslı vb.)
- Gönderilen evrakların şirketimize ulaşmamış olması
- Prim ödemelerinin zamanında yapılmaması nedeniyle poliçenizin dondurulmuş veya iptal
edilmiş olması
- Poliçe sürenizin bitmiş olması
- Teminat limitinizin dolmuş olması
- Sağlık giderlerinizin poliçe özel ve genel şartları uyarınca teminat kapsamı dışında
bulunması
- Başvuru sırasında beyan yükümlülüğünüzün yerine getirilmemesi. (Eksik veya yanlış
beyanda bulunulması)
- ANLAŞMALI SAĞLIK KURUMU NEDİR?
-
Anlaşmalı Sağlık Kurumları, şirketimiz ve kurum arasında yapılan özel anlaşmalar
sonucu sigortalı tanıtım kartınız ile poliçe özel ve genel şartlarınız, teminat
limit ve iştirak oranlarınız kapsamında herhangi bir ödeme yapmadan sağlık hizmeti
alabileceğiniz sağlık kurumlarıdır. Anlaşmalı Kuruma başvurduğunuzda, teminat kapsamınız
ve limitiniz dışındaki giderler ile iştirak oranınız dışında herhangi bir ödeme
yapmanız gerekmez.
Poliçeniz ile birlikte, poliçe düzenlenme tarihinde geçerli olan Anlaşmalı Sağlık
Kurumu Ağı listesi ve sigortalı tanıtım kartınız verilecektir.
Poliçeniz ile birlikte verilen Anlaşmalı Kurum Listesi zaman zaman sağlık kurumları
ile yapılan sözleşmelerin sona ermesi veya yeni sözleşmeler yapılması nedeniyle
değişikliğe uğrayabilir. Listenin son halini satış kanalınızdan temin edebileceğiniz
gibi www.axasigorta.com.tr adresinden
de takip edebilirsiniz. Anlaşmalı eczanelerimizin listesini de web sayfamızda görebilirsiniz.
.
- ACİL YARDIM TEMİNATI NEDİR?
-
Acil Yardım Teminatı, acil olan veya olmayan herhangi bir sağlık problemi ile karşılaştığınızda
365 gün 24 saat boyunca destek hizmet sağlayan bir teminattır.
AXA Assistance tarafından sağlanır. Merkezdeki Medikal Ekip; yurt içi ve dışında
size en yakın doktor, uzman doktor, hastane, teşhis merkezleri, eczane ve nöbetçi
eczane isimleri, adresleri ve telefon numaraları konusunda yardımcı olur. Karşılaşılan
sağlık problemi konusunda alınması gereken önlemler ile ilgili tavsiyede bulunulur.
Acil tıbbi müdahale gerekiyorsa; Medikal Ekip tarafından taşıma (ambulans hizmeti)
ile ilgili gerekli tüm organizasyonlar sağlanır.
- AMBULANS İHTİYACIM OLURSA NE YAPMALIYIM?
-
Ambulans hizmetleri poliçenizde AXA Assistance tarafından organize edilmektedir.
Acil ve kaza durumlarında AXA ASSISTANCE merkezinin 444 1 999 numaralı Acil yardım
telefonunu arayarak;
- İsminizi ,müşteri numaranızı, T.C numaranızı,
- Bulunduğunuz yeri, ulaşılabileceğiniz telefon numaranızı
- Probleminizi ve yardım talebinizi aktarmanız yeterlidir.
AXA ASSISTANCE merkezindeki ilgililer gereken yardımı sağlayacaktır.
Başka bir hastaneye transfer talebinizde ise; bizzat kendiniz ya da adınıza ilgili
kişi;
- İsim, adres ve bulunduğunuz hastanenin telefon numarasını
- Tedavi eden doktorunuzun ad, adres ve telefon numarasını bildirmek suretiyle en
kısa sürede gereken yardım yapılacaktır.
- SÜREKLİ KULLANDIĞIM İLAÇLAR İÇİN HER DEFASINDA MUAYENE OLUP REÇETE
ALMAM GEREKİR Mİ?
-
Herhangi bir ilacı sürekli kullanmanız halinde, doktorunuzun ilaç reçetesi altına
"sürekli kullanılacaktır." ibaresini eklemesi ve ilk ilaç talebinizde bu reçetenin
bir kopyası ile doktorunuzun bu ilacı kullanmanızı gerektiren rahatsızlığına ilişkin
raporunu bizlere iletmeniz yeterlidir. Bu işlemi bir defa yaptıktan sonra ilaç taleplerinizi
" sürekli kullanılacaktır." ibaresinin yazılı olduğu reçetenin fotokopisi ile yapabilirsiniz.
Sağlık durumunuzun düzenli takibi için, doktorunuza her yıl tekrar muayene olmanızı
ve ilaç dozajlarını tekrar ayarlatmanızı öneririz.
- AMELİYAT OLMAM GEREKLİ. ANLAŞMALI BİR SAĞLIK KURUMUNDA AMELİYAT
OLACAĞIM ANCAK AMELİYATI YAPACAK OLAN DOKTOR SAĞLIK KURUMUNUN KADROLU HEKİMİ DEĞİL.
ÖDEMEMİ NE ŞEKİLDE GERİ ALABİLİRİM?
-
Anlaşmalı sağlık kurumunda, poliçe kapsamı dahilinde bir ameliyat olmanız halinde
kurum şirketimizden yatış onayı alacak ve kurum faturası için Anlaşmalı Kurum Uygulamaları
geçerli olacaktır. Ancak doktorunuzun kurum doktoru olmaması (dışarıdan gelen doktor)
halinde, doktor ücreti kurum faturası içinde değerlendirilememektedir. Bu durumda,
doktorunuza ödemeyi kendiniz yapmanız, daha sonra fatura aslı ile birlikte şirketimizden
talep etmeniz gerekmektedir. İlgili doktor ücretiniz poliçenizde dışarıdan gelen
doktor için belirlenmiş şartlar dahilinde karşılanır.
- SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİNDEN FAYDALANARAK ALDIĞIM SAĞLIK HİZMETLERİNİN
FARK FATURALARI ÖZEL SAĞLIK SİGORTAMDAN KARŞILANMAKTA MIDIR?
-
İlgili teminatın limitleri dahilinde karşılanmaktadır. Tedavi göreceğiniz anlaşmalı
hastanemizin Sosyal Güvenlik Kurumu ile anlaşması varsa ödeyeceğiniz fark tutarını
poliçe özel şartlarına göre değerlendirerek karşılıyoruz. Böylece özel sağlık sigortası
harcamalarınızı azaltarak bir sonraki sene daha uygun bir fiyata poliçenizi yenileme
olanağına kavuşmuş olursunuz.
- EVLENMEM, ÇOCUK SAHİBİ OLMAM VEYA DİĞER HALLERDE EŞİMİ VEYA ÇOCUĞUMU
POLİÇEYE DAHİL ETTİREBİLİR MİYİM?
-
Evlendiğinizde; Evlilik cüzdanı fotokopisi ve Sigortalı İlave Formu ile evlilik
tarihinizi takip eden 1 ay içinde eşinizin poliçe teminat kapsamına alınması için
başvuruda bulunabilirsiniz. Yeni doğan bebeğinizin sigorta teminatınıza dahil edilmesi
için bebeğin dünyaya gelmesini takip eden en az 15 gün sonra doğum belgesi ve Sigortalı
İlave Formu ile başvuruda bulunmanız gerekmektedir. Başvurunuzun kabul edilmesi
halinde yeni poliçe başvuru tarihiniz itibariyle düzenlenir. Eğer, bebek doğumu
takip eden 15. günde hala hastanede tedavi görmekte ise, bebeğin poliçeye dahil
edilebilmesi için taburcu oluşuna kadar beklenir. Taburcu olan bebeğin tüm rapor
ve sonuçları şirket doktoru tarafından incelendikten sonra teminat kapsamına alınıp
alınamayacağına karar verilir. Bebeğinizin doğum tarihini takip eden 30 gün içinde
yapılmayan başvurularda bebek teminat kapsamına alınamaz.
Evlat edindiğinizde; Sigortalı İlave Formu ile çocuğu resmen evlat edindiğiniz tarihten
itibaren 1 ay içerisinde gerekli resmi belgelerle birlikte evlatlık çocuğunun da
poliçe teminat kapsamına alınması için başvuruda bulunabilirsiniz.
Eş ve/veya çocuğunuz bir başka sigorta şirketinde sigorta poliçesi var ve kendi
poliçeniz ilave ettirmek istiyorsanız; eş ve/veya çocuğunuzun poliçe bitiş tarihinden
itibaren 1 ay içinde Sigortalı İlave Formu ve vadesi sona eren poliçe ile teminat
kapsamına alınması için başvuruda bulunabilirsiniz.
- POLİÇEMİ İPTAL ETTİRMEK İSTERSEM ÖDEDİĞİM PRİMİ GERİ ALABİLİR MİYİM?
-
Poliçenizi kullanmamanız ve tanzim tarihinden itibaren 15 gün içinde iptal için
başvurmanız halinde poliçe priminizin tamamını geri alarak poliçenizi iptal ettirebilirsiniz.
15 günden sonraki talepleriniz için primlerinizi poliçenizin süresiyle orantılı
olarak iade edilecektir.
- SAĞLIK SİGORTASI POLİÇEMİ YURT DIŞINDA KULLANABİLİR MİYİM?
-
Satın almış olduğunuz poliçenin türüne göre yurtdışı kapsamları değişebilmektedir.
Kristal ve ekstra planlar Yurtdışında gerçekleşen Yatarak Tedavi, Yoğun Bakım, Kemoterapi
ve Radyoterapi kapsamına giren sağlık giderleri poliçenizin teminat limitleri dahilinde,
%20 sigortalı katılımı ile karşılanmaktadır.
Yurtdışı Ayakta Tedavi teminatı e Süper Sağlığım Platin, Süper Sağlığım Altın poliçelerinde
yıllık limitli ve %20 sigortalı katılımı ile karşılanmaktadır.
Eko ürünler yurtdışında geçerli değildir.
- SAĞLIK BEYANINI DOLDURURKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİM?
-
Sağlık Beyan Formunda boyunuz, kilonuz, sosyal alışkanlıklarınız ve geçirdiğiniz
/ mevcut hastalıklarınız ile ilgili kısımların tam olarak doldurulması ve beyanın
tarafınızca imzalanması gerekmektedir. Geçmişteki bir rahatlılığınızın önemsiz olduğunu
ve artık iyileştiğinizi düşünseniz bile mutlaka bildirmelisiniz.
- ANLAŞMALI SAĞLIK KURUMLARINI KULLANMANIN AVANTAJI NEDİR?
-
Anlaşmalı sağlık kurumuna başvurmanız halinde, Provizyon Hizmeti'nden faydalanabilir;
oluşan sağlık giderinizin teminat kapsamı dışında kalan kısmı ve katılım payınız
haricinde herhangi bir ödeme yapmadan sağlık hizmeti satın alabilirsiniz.
Rahatsızlığınızın poliçe kapsamı dışında kalması halinde bile, kurumun şirketimize
uyguladığı indirim oranlarından faydalanabilirsiniz.
- POLİÇEMİ ANLAŞMASIZ SAĞLIK KURUMLARI'NDA KULLANABİLİR MİYİM?
-
Anlaşmasız Sağlık Kurumları, şirketimiz ile özel anlaşması bulunmayan ve poliçe
ekinde verilen listede ismi yer almayan sağlık kuruluşu ve özel doktor muayenehaneleridir.
Poliçelerin Anlaşmasız Kurum uygulamaları ürünler arasında farklılık göstermektedir.
Anlaşmasız bir sağlık kurumunda tedavi olmayı planlıyorsanız beklenmedik bir durumla
karşılaşmamanız için tedavi öncesinde satın almış olduğunuz poliçenin Anlaşmasız
Kurum uygulamaları ile ilgili detaylarını poliçe kitapçığı veya satış kanalınızdan
öğrenmenizi tavsiye ederiz.
- TTB ASGARİ ÜCRET TARİFESİ NEDİR?
-
TTB Asgari Ücret Tarifesi, Türk Tabipleri Birliği tarafından yayınlanan ve hekimlerin
yaptıkları işlem ve girişimleri fiyatlandırmada esas alınmak üzere emek derecesine
göre puanlayan bir tarifedir. Tarifedeki puanlar hekimin yaptığı işin zorluğuna
göre değişmektedir. Örneğin Ben Alımı için 50 puan, Apandisit Ameliyatı için 400
puan belirlenmiştir.
Tabipler Birliği, her bir puana karşılık gelen katsayıyı her yıl yayınlar. Bu katsayılar
enflasyon oranlarındaki farklılıklara göre ve sağlık hizmeti sunulan illere göre
değişiklik göstermektedir Hekimlik hizmetlerine ait Asgari Ücret, bu puanların katsayılar
ile çarpılması ve KDV (%8) eklenmesi sonucu hesaplanır.
- ACİL DURUM NEDİR?
-
Kapsam dışı olmayan ani bir hastalık, kaza veya yaralanma sonucu meydana gelen ve
hastanenin acil servisinde 24 saat içinde müdahale edilmediği hallerde sigortalının
hayatını tehlikeye sokan durumlardır. Aşağıda listelenmiş durumlar haricinde ortaya
çıkabilecek vakalar " Acil " tanımında değerlendirilmez.
- Suda Boğulma,
- Trafik Kazası,
- Travma sonucu oluşan kırık ve yaralanma ve uzuv kopmaları,
- Elektrik çarpması,
- Donma,
- Sıcak / Güneş çarpması,
- Yanık,
- Göz yaralanmaları,
- Zehirlenme (Kimyasal madde ve Besin zeh.),
- Ciddi allerji, anaflaktik şok,
- Akut Myokard Infarktüsü (Kalp Krizi) ve ciddi ritm bozuklukları,
- Akut Hipertansif Atak,
- Astım Krizi ve Akut Solunum Yetmezliği,
- Şuur kaybına neden olan her tür hal,
- Menengit, Ensefalit, Beyin Absesi,
- Yüksek ateş (39.5 üzeri),
- Akut Batın,
- Renal Kolik,
- Akut Masif Kanamalar.
- DOĞUM TEMİNAT NELERİ KAPSAR?
-
Hamilelik halinin ve doğumun gerektirdiği tüm masraflarınız bu teminattan karşılanır.
Gebelik öncesinde, sırasında ve sonrasında gerçekleşen gebelik ile ilgili tüm giderler,
gebelik ile ilgili rutin tahliller, gebelik testleri, TORCH, mutad kontroller, gebelik
sırasında kullanılan ilaçlar ( folik asit, vitamin, demir vb.) , obstetrik ultrason,
amniosentez, NST, Üçlü Tarama Testi, hiperemezis, preeklampsi, düşük, düşük tehdidi,
erken doğum, normal doğum, sezaryen, doğum komplikasyonları, lohusalıkla ilgili
giderler v.b poliçede yazılı limit ve iştirak oranı çerçevesinde bu teminattan karşılanır.
Ayrıca spiral takılması, tüplerin bağlanması gibi sık tekrarlanmayan doğum kontrol
yöntemleri yılda 400 TL ile sınırlı olmak kaydıyla bu teminattan karşılanır.
Bu teminatın tanımına giren tüm giderler teminatın alındığı ilk yıl kapsam dışındadır.
Teminatın kesintisiz iki yıl poliçede mevcut olması şartıyla teminat ikinci
yıl işlerlik kazanır.
Yeni doğan bebeğin doğumu takiben hastaneden taburcu olmasına kadar oluşan teminat
dışı kalan haller dışındaki sağlık giderleri bu teminattan karşılanmaktadır.
Doğum teminatına konu olan tüm giderler Anlaşmalı ya da Anlaşmasız Kuruluş'ta gerçekleşmesine
bakılmaksızın poliçe ve poliçeye ekli sertifikalarda belirtilen teminat, limit,
uygulama ve iştirak oranı dahilinde karşılanır.
- MENOPOZ RAHATSIZLIĞINA İLİŞKİN GİDERLER ÖDENİR Mİ?
-
Menopoz ve menopoz rahatsızlığına ilişkin giderleriniz poliçe kapsamı dahilindedir.
Poliçenizi menopoz tetkikleri ( mammografi, smear, kemik yoğunluğu ölçümü, vb.).
hormonal ilaçlar ( premarin, estraderm tts vb.) ve kemik erimesine ilişkin tedaviler
sırasında rahatlıkla kullanabilirsiniz.
- YURTDIŞI SEYAHAT SAĞLIK POLİÇESİNİN NELERİ KAPSAMAKTADIR?
-
Seyahat sağlık sigortası ulaşım yollarından herhangi birisini kullanarak yurt içinde,
yurt dışına veya yurt dışından ülkemize seyahat edenleri, seyahatleri esnasında
karşılaşabilecekleri ani ortaya çıkan sağlık risklerine karşı koruyan bir özel sigorta
türüdür.
Sigortacı, seyahat sırasında poliçenin geçerlilik tarihleri arasında meydana gelen
bir kaza veya önceden mevcut bir duruma bağlı olmayan hastalık hali sonucunda, planlanan
seyahat süresi dışında meydana gelmemesi kaydıyla, Sigortalı' ya, poliçede belirtilen
teminatları sağlar.
- SEYAHAT SAĞLIK POLİÇESİNE YAŞ ARALIĞI NEDİR?
-
Seyahat sigortası her yaş grubu kişiler için alınabilir. Ancak 70 yaş ve üstü kişiler
için sadece kaza sonucu oluşan sağlık giderleri ve tıbbi nakiller karşılanır. Acil
olsa da Hastalık sonucu oluşabilecek sağlık giderleri 70 yaş ve üstü için kapsam
dışındadır.
- YURTDIŞINDA MEYDANA GELEN SAĞLIK GİDERLERİM İÇİN NEREYE BAŞVURMALIYIM?
-
Yurtdışında gerçekleşen sağlık giderlerinizi ekindeki evrakları ile Sağlık Tazminat
Departmanına ya da acentenize iletmeniz halinde fatura bedelinizi giderleriniz poliçe
şart ve uygulamalarınız çerçevesinde değerlendirilecektir.
- SEYAHAT SAĞLIK POLİÇESİ HER TÜRLÜ SAĞLIK HARCAMAMI KARŞILAR MI?
-
Seyahat sağlık sigortaları sadece seyahat sırasında poliçenin geçerlilik tarihleri
arasında meydana gelen bir kaza veya önceden mevcut bir duruma bağlı olmayan hastalık
hali sonucunda ortaya çıkan tedavi ve nakil giderlerinizi karşılar. Poliçe satın
almadan önceki dönemde mevcut bulunan hastalıklar poliçe kapsamı dışındadır.